ЗАБИРАЮТЬ БІЗНЕС? ВІДБИРАЮТЬ МАЙНО?
Що треба робити?
Якщо виявив незаконну перереєстрацію нерухомості або бізнесу, незаконне припинення або скасування права власності:
1. Звертайся до правоохоронних органів.
2. Напиши скаргу до комісії Міністерства юстиції з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісія).
ЗАПАМ’ЯТАЙ:
ТИ МАЄШ ПРАВО захистити свій бізнес і своє майно!
Як звернутися до Комісії?
Раніше була єдина можливість повернути незаконно перереєстровані майно або бізнес – звернутися до суду. Процес міг затягнутися на роки, а предмет спору не завжди повертався до законного власника.
Нині існує альтернативний спосіб повернення незаконно відчуженого майна та бізнесу – звернутися до Комісії Мін’юсту.
Міністерство юстиції України розглядає скарги на: • Рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
• На проведені державним реєстратором реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
• На рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Як оформити скаргу до Комісї?
Як оформити скаргу до Комісї?
1. Подати скаргу до Комісії Мін’юсту у встановлений законом строк (60 днів з моменту прийняття рішення, яке оскаржується або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав);
2. Вказати повне найменування (ім’я), місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), найменування (ім’я) представника, якщо скарга подається представником;
3. Вказати реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;
4. Зазначити зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;
5. Викласти обставини, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
6. Вказати відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, який може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до відповідних реєстрів;
7. Перевірити наявність підпису скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги. У разі подання скарги представником, додати довіреність на представництво інтересів;
8. Додати до матеріалів скарги засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника внаслідок прийняття рішення про державну реєстрацію (за наявності).
Чи є випадки, коли у задоволенні скарги може бути відмовлено?
Міністерство юстиції України відмовляє у задоволенні скарги, якщо:
1. Скарга оформлена без дотримання вимог до її оформлення, визначених законами;
2. На момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації новоствореної юридичної особи, іншої організації, державної реєстрації фізичної особи-підприємця, припинення юридичної особи, іншої організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або шляхом проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведено наступну реєстраційну дію щодо відповідної особи;
3. Наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової угоди сторін;
4. Наявна інформація про судове провадження у зв’язку зі спором між тими самими сторонами, з того самого предмета і підстав; 5. Є рішення цього органу з того самого питання;
6. В органі розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника;
7. Скарга подана особою, яка не має на це повноважень;
8. Закінчився встановлений законом строк подачі скарги;
9. Розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;
10. Державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України прийнято таке рішення відповідно до законодавства.
Коли скаргу розглянуть?
Максимальний строк розгляду скарги – 45 днів.
За результатами розгляду скарги Комісія готує висновок, на підставі якого Міністерство юстиції приймає рішення у формі наказу. Рішення надсилається скаржнику протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Чи можна оскаржити рішення комісії?
Якщо ти не згоден з рішенням Міністерства юстиції України, можеш звернутися до суду. Мін’юст не є останньою інстанцією у вирішенні питання захисту порушених прав у сфері державної реєстрації нерухомого майна або бізнесу.
Де отримати консультацію?
(044) 233 65 36
Діловод відділів забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації прав та з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
(044) 233 65 19
Відділ забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації прав.
(044) 233 65 22
Відділ забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.