A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Костянтинівська сільська об'єднана територіальна громада
Херсонська область, Горностаївський район

Відбулася третя у цьому навчальному році навчально – методична  рада

Кожен вчитель намагається відшукати цікаві методи роботи з дітьми, обрати певну тактику, стиль роботи, намагається створити умови для позитивного розвитку, творчої реалізації. На сьогоднішній день існує багато сучасних навчальних технологій. Та суть не у нововведеннях, а в тому, наскільки вони ефективні, корисні, змінюють структуру та якість освітнього процесу.

Тема навчально  - методичної ради «Нові форми та методи  проведення  уроків з української мови та літератури»  відбулася у лютому та присвячена  до Міжнародного  дня рідної мови.

Дубівський заклад освіти  у цей день став   мовно – літературною кав’ярнею, де зібралися  давні друзі на розмову. Здобувачі освіти привітали гостей,  ознайомили з роботою закладу та презентували його гімн.

Відкрила  засідання методист  Людмила Сіменович.  У своєму виступі відмітила, що змінюються мета та зміст освіти, з'являються нові засоби та технології навчання, але урок залишається головною формою навчання. Незмінними є складові уроку, які спрямовані на формування компетентностей, наскрізних ліній, реалізацію принципів науковості в змісті уроку. Структура сучасного уроку повинна відображати сутність процесів, з якими пов’язані методична творчість учителя й активна навчально-пізнавальна діяльність учнів.

 На практичній частині учителі української мови  провели такі показові уроки:

- інтегрований урок – проект української  мови та природознавства у 2 класі на тему «Опис дятла» (вчитель Чорняк Таміла Миколаївна), на якому не тільки вчилися послідовно передавати думки на письмі  та описувати птаха, а й вміння вести дослідницьку діяльність. Здобувачі освіти самі розповідали цікаві  факти із життя, види дятлів, спосіб харчування, місця проживання.  Звернулися і до усної народної творчості: загадки, прислів’я, приказки, вірші про дятла.

- урок української літератури  у 8 класі на тему «Олександр Довженко. Оповідання «Ніч перед боєм. Образи Платона і діда Савки» (вчитель Свинолупова Ольга Михайлівна),   через образи головних героїв  вчитель розкрила  красу людської душі, той важливий моральний урок, який продемонстрували ці герої власним самовідданим учинком. Працювала над  розвитком вмінь  висловлювати власну думку.

- урок української мови  у 9 класі – «Складнопідрядне речення. Основні види СПР» (вчитель  Кузьмичова Ольга Аксентіївна) на якому перевага надавалася груповим формам роботи ( клас поділений на дві групи – одні  складали  бюджет родини на тиждень, інша – меню на день) та завдання для підготовки до проведення державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання.

 Уроки  проведені з дотриманням вимог до сучасного компетентісного уроку із  застосуванням наскрізних ліній «Підприємливість  та фінансова грамотність», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність»,   використанням мультимедійних  технологій та інтерактивних методів навчання.

В ході роботи учителі української мови і літератури поділилися досвідом з практичних аспектів реалізації компетентнісно - орієнтованого підходу в навчанні.

Родзинкою методичної ради стали майстер – класи від учителів Костянтинівського  та Червонополянського закладів  освіти. Христина Павлівна, вчитель української мови та літератури Костянтинівського закладу освіти,   розповіла про форми і методи  які вона використовує на своїх уроках. Більш детально показала роботу над створенням ментальної карти, а учасники ради мали змогу  самі скласти  ментальну карту за темою «Іменник».

Ірина Олександрівна, вчитель української мови Червонополянського закладу освіти,  презентувала свою роботу з учнями  над чистотою вимоги, над правильним вживанням тих чи інших словосполучень, те як прививає у дітях любов до рідної мови, бо нині говорити українською це  - модно. А запозичила цю форму роботи з  українського телебачення  та радіо Це програми « Лайфхак українською» та «Уроки української з Олександром Авраменком». Це  передачі,  які   у доступній і цікавій формі пояснюють  правильність написання та вживання слів у мові.  Здобувачі освіти добре сприймають  інформацію у ігровій формі, у формі інсценізації.  Ірина Олександрівна запропонувала колегам виконати декілька завдань,   які використовує на своїх уроках. А завдання знаходяться на  інтернет платформах  EdEra, EdEra box на яких розміщено  спеціальні підручники  «лайфхак українською».

Учасниками методичної ради прийнято ряд рішень.

Кожен учасник методичної ради отримав до свого педагогічного доробку досвід учителів  громади.

 

 

 Методист                   Людмила  Сіменович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Практичний блок семінару-практикуму розпочали учителі української мови та літератури Городищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, які провели такі показові уроки: урок української літератури в 6-А класі на тему: «Моральний вибір героїв у різних життєвих ситуаціях» (за твором В.Нестайка «Тореадори з Васюківки», Перепечай Інна Володимирівна); урок з позакласного читання у 7-Б класі на тему: «Краса і незахищеність людської душі в оповіданні С.Черкасенка «Маленький горбань», Гарват Вікторія Адамівна; урок української літератури в 10 класі на тему: «Життєвий і творчий шлях Лесі Українки, яка мужньо вела тридцятилітню боротьбу з невиліковною хворобою. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці»,  Коваль Галина Іванівна; урок літератури рідного краю в 9-А класі на тему: «Тарас Шевченко і Рівненщина», Токарчук Лілія Леонідівна; урок  української мови у 6-Б класі на тему: «Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль», Ящук Раїса Володимирівна. Всі уроки  проведені з дотриманням вимог до сучасного компетентісного уроку з використанням мультимедійних  технологій та інтерактивних методів навчання.

 

З метою сприяння активізації знань з теоретичних основ підвищення якості та результативності сучасного уроку, формування вмінь і навичок моделювання уроку було проведено «круглий стіл», на якому  Лазуцька Лілія Миколаївна, вчитель української мови та літератури Великопільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів зробила повідомлення з теми «Сучасний урок української мови та літератури у контексті компетентнісного підходу». В ході роботи учителі української мови і літератури поділилися досвідом з практичних аспектів реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу в навчанні. Цікавими були виступи учителів української мови та літератури «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через упровадження інноваційних технологій на уроках української літератури» (Матяшук Світлана Валеріївна, Тишицька ЗОШ І-ІІІ ступенів); «Роль самостійної роботи учнів на уроках української мови та літератури» (Галайчук Тетяна Федорівна, Прислуцький НВК).  Лазутчик Галина Кузьмівна, вчитель Орлівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів, поділилася досвідом щодо моделювання сучасного уроку в контексті компетентнісного підходу. Продуктивним був майстер-клас на тему: «Компетентісний підхід при вивченні орфографії як важливий показник розвитку мовлення учнів», який показала Гурин Оксана Аркадіївна, вчитель української мови та літератури  Прислуцького НВК.

 

Приємною родзинкою семінару-пракикуму були літературні посиденьки (або Свято Поетоявлення) «Їх доля завела до серця України…»,  які  підготувала Гурінчук Лариса Євгеніївна, директор, вчитель української мови та літератури Городищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

 

Організаторами і безпосередніми учасниками районного семінару-практикуму розроблені методичні рекомендації відповідно до теми «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через компетентнісно-орієнтований підхід до викладання української мови та літератури».

 

Кожен учасник районного семінару-практикуму до свого педагогічного доробку отримав досвід учителів Городищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та учителів української мови та літератури району.

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь