Відбулася третя у цьому навчальному році навчально – методична рада
Кожен вчитель намагається відшукати цікаві методи роботи з дітьми, обрати певну тактику, стиль роботи, намагається створити умови для позитивного розвитку, творчої реалізації. На сьогоднішній день існує багато сучасних навчальних технологій. Та суть не у нововведеннях, а в тому, наскільки вони ефективні, корисні, змінюють структуру та якість освітнього процесу.
Тема навчально - методичної ради «Нові форми та методи проведення уроків з української мови та літератури» відбулася у лютому та присвячена до Міжнародного дня рідної мови.
Дубівський заклад освіти у цей день став мовно – літературною кав’ярнею, де зібралися давні друзі на розмову. Здобувачі освіти привітали гостей, ознайомили з роботою закладу та презентували його гімн.
Відкрила засідання методист Людмила Сіменович. У своєму виступі відмітила, що змінюються мета та зміст освіти, з'являються нові засоби та технології навчання, але урок залишається головною формою навчання. Незмінними є складові уроку, які спрямовані на формування компетентностей, наскрізних ліній, реалізацію принципів науковості в змісті уроку. Структура сучасного уроку повинна відображати сутність процесів, з якими пов’язані методична творчість учителя й активна навчально-пізнавальна діяльність учнів.
На практичній частині учителі української мови провели такі показові уроки:
- інтегрований урок – проект української мови та природознавства у 2 класі на тему «Опис дятла» (вчитель Чорняк Таміла Миколаївна), на якому не тільки вчилися послідовно передавати думки на письмі та описувати птаха, а й вміння вести дослідницьку діяльність. Здобувачі освіти самі розповідали цікаві факти із життя, види дятлів, спосіб харчування, місця проживання. Звернулися і до усної народної творчості: загадки, прислів’я, приказки, вірші про дятла.
- урок української літератури у 8 класі на тему «Олександр Довженко. Оповідання «Ніч перед боєм. Образи Платона і діда Савки» (вчитель Свинолупова Ольга Михайлівна), через образи головних героїв вчитель розкрила красу людської душі, той важливий моральний урок, який продемонстрували ці герої власним самовідданим учинком. Працювала над розвитком вмінь висловлювати власну думку.
- урок української мови у 9 класі – «Складнопідрядне речення. Основні види СПР» (вчитель Кузьмичова Ольга Аксентіївна) на якому перевага надавалася груповим формам роботи ( клас поділений на дві групи – одні складали бюджет родини на тиждень, інша – меню на день) та завдання для підготовки до проведення державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання.
Уроки проведені з дотриманням вимог до сучасного компетентісного уроку із застосуванням наскрізних ліній «Підприємливість та фінансова грамотність», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», використанням мультимедійних технологій та інтерактивних методів навчання.
В ході роботи учителі української мови і літератури поділилися досвідом з практичних аспектів реалізації компетентнісно - орієнтованого підходу в навчанні.
Родзинкою методичної ради стали майстер – класи від учителів Костянтинівського та Червонополянського закладів освіти. Христина Павлівна, вчитель української мови та літератури Костянтинівського закладу освіти, розповіла про форми і методи які вона використовує на своїх уроках. Більш детально показала роботу над створенням ментальної карти, а учасники ради мали змогу самі скласти ментальну карту за темою «Іменник».
Ірина Олександрівна, вчитель української мови Червонополянського закладу освіти, презентувала свою роботу з учнями над чистотою вимоги, над правильним вживанням тих чи інших словосполучень, те як прививає у дітях любов до рідної мови, бо нині говорити українською це - модно. А запозичила цю форму роботи з українського телебачення та радіо Це програми « Лайфхак українською» та «Уроки української з Олександром Авраменком». Це передачі, які у доступній і цікавій формі пояснюють правильність написання та вживання слів у мові. Здобувачі освіти добре сприймають інформацію у ігровій формі, у формі інсценізації. Ірина Олександрівна запропонувала колегам виконати декілька завдань, які використовує на своїх уроках. А завдання знаходяться на інтернет платформах EdEra, EdEra box на яких розміщено спеціальні підручники «лайфхак українською».
Учасниками методичної ради прийнято ряд рішень.
Кожен учасник методичної ради отримав до свого педагогічного доробку досвід учителів громади.
Методист Людмила Сіменович