A A A K K K
для людей із порушенням зору
Костянтинівська сільська територіальна громада
Херсонська область, Каховський район

Рубрика “Безоплатні поради юриста”.

Дата: 09.01.2022 23:14
Кількість переглядів: 318

Шановні мешканці Костянтинівської ОТГ.  Горностаївське бюро правової допомоги продовжує онлайн-рубрику “Безоплатні поради юриста”.  Тема сьогоднішньої консультації: «Захист прав споживачів».

 

 

 

Сьогодні,  хочеио приділити увагу таким питанням:

 

1. Поняття  Споживач.

2. Якими правами має право користуватися споживач?

3. Які обвязки законодавством покладені на споживача?

4 . Який алгоритм дій у випадку порушення прав споживача?

 

 

 

Отже :

 

 

1. Поняття  Споживач.

 Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника; (стаття 1  Закону України "Про захист прав споживачів").

 

 

 

2. Якими правами має право користуватися споживач?

Споживач має право:

  • на захист своїх прав державою;
  • на належну якість продукції та обслуговування;
  • на безпеку продукції;
  • на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
  • обслуговування державною мовою відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної";
  • на відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
  • на звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
  • на об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

 

3. Які обвязки законодавством покладені на споживача?

 

Споживачі зобов'язані:

  • перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
  • в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
  • користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
  • з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

 

 

4 . Який алгоритм дій у випадку порушення прав споживача?

 

 

 

Судове врегулювання спору

 Споживач має право звернутися до суду.

Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна).

 

 

 

 Нагадую Вам, що отримати безоплатну правову допомогу , Ви можете, звернувшись за нашою адресою 74601,Херсонська обл., Горностаївський р-н., смт Горностаївка, вул Покровська 172,   електронна адреса -hornostaivske@legalaid.ks.uaномер стаціонарного телефону -(05544) 4-10-93, номер мобільного телефону-  +380661967039. 

адреса скайпу -hornostaivske@legalaid.ks.ua,


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи задоволені Ви роботою депутатів Вашого округу?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь