Рубрика “Безоплатні поради юриста”.
Шановні мешканці Костянтинівської ОТГ. Горностаївське бюро правової допомоги продовжує онлайн-рубрику “Безоплатні поради юриста”. Тема сьогоднішньої консультації: «Захист прав споживачів».
Сьогодні, хочеио приділити увагу таким питанням:
1. Поняття Споживач.
2. Якими правами має право користуватися споживач?
3. Які обвязки законодавством покладені на споживача?
4 . Який алгоритм дій у випадку порушення прав споживача?
Отже :
1. Поняття Споживач.
Споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника; (стаття 1 Закону України "Про захист прав споживачів").
2. Якими правами має право користуватися споживач?
Споживач має право:
- на захист своїх прав державою;
- на належну якість продукції та обслуговування;
- на безпеку продукції;
- на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
- обслуговування державною мовою відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної";
- на відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
- на звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
- на об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
3. Які обвязки законодавством покладені на споживача?
Споживачі зобов'язані:
- перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
- в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
- користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
- з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
4 . Який алгоритм дій у випадку порушення прав споживача?
Судове врегулювання спору
Споживач має право звернутися до суду.
Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.
Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна).
Нагадую Вам, що отримати безоплатну правову допомогу , Ви можете, звернувшись за нашою адресою 74601,Херсонська обл., Горностаївський р-н., смт Горностаївка, вул Покровська 172, електронна адреса -hornostaivske@legalaid.ks.ua, номер стаціонарного телефону -(05544) 4-10-93, номер мобільного телефону- +380661967039.
адреса скайпу -hornostaivske@legalaid.ks.ua,