Семінар - практикум для дошкільників
Проблема соціалізація дошкільників є однією з базових в педагогіці і психології. Від ступеня соціалізації залежить те, наскільки гармонійно розвиненим буде дошкільник, щоб стати повноцінним і рівноправним членом свого соціального середовища. Одним із важливих чинників впливу на виховання дитини є сім’я, в якій він перебуває. Формування соціальної компетентності починається в родині. Спільна робота вихователів, в тісному тандемі з батьками, і є основою успішного розвитку особистості дошкільника.
Як це зробити вихователі ясла-садка «Ромашка» Костянтинівської сільської ради показали на семінарі – практикумі «Проектна діяльність як один із засобів формування соціальної компетентності дошкільників», який пройшов 28 березня 2018 року, в рамках заключного етапу обласної проблемі «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі.»
Семінар практикум проходив у формі Гайд – парку і скадався із двох частин - теоретичної та практичної.
В теоретичній частині директор закладу дошкільної освіти Філімонова Л.І. розкрила поняття «компетентність» і складову соціальної компетентності. Вперше поняття «компетенція», «ключові компетенції» стали використовуватися в США в формі бізнесу в 70 роках минулого століття, що було пов’язано з проблемою визначення якостей майбутнього співробітників, які повинні впливати на успішність його професійного діяльності. Ці якості стали називаються компетенціями. Звичайно постало питання: а чи можливо навчитися компетенціям? І на це питання вихователі дошкільного закладу дали відповідь у практичній частині за допомогою методу «проекти».
Вихователь Романюк Н.С. - проектом «Роль іграшки в житті людини» розкрила складову соціальної компетентності «спільна діяльність». Для цього вихователь залучила не тільки вихованців, а й їх батьків. Спільними діями виготовляли іграшки, саморобні книги. Їх кількість з кожним заняттям збільшувалася. Тому прийнято рішення зібрати у посилку та направити до вихованців Таврійської школи – інтернату. Цю акцію підхопили батьки і з інших груп також вихователі, працівники садочку.
Оксана В’ячеславівна Крупчак, працюючи над проектом «Казка як перша сходинка у вихованні дитини» вчить дітей «груповій взаємодії». Діти із задоволенням, артистично виконували свої ролі у казці «Вовк та семеро козенят» на новий лад.
Але всіх присутніх учасників семінару вразили напрацювання вихователя Вітовщик Л.А. у проекті «Дізнаємося- пізнаємо-розвиваємося», яким вона долучає малечу до експериментальної діяльності, до роботи з дослідами. Вихованці, разом з наставницею вчать властивості води, роблять певні висновки , що є першою сходинкою до навчання працювати над науково-дослідницькими роботами. Як педагог працює з дітьми ми побачили під час проведення нею майстер-класу.
Вихователь Когодій Ю.Ф. представила на розсуд творчий проект «Народознавчий калейдоскоп». Через вишивку, бісероплетіння, в’язання спицями та гачком, різни техніки роботи з папером та тканиною дітям прививається любов та повага до рідного краю.
Завдяки Юлії Филимонівні малеча знає всіх майстринь села. На основі зібраних матеріалів та роботах діти вчать техніку вишивки, значення символів, знаків, отримують знання про роботу з різними видали матеріалу.
А учасникам семінару запропоновала виготовити м’яку іграшку власноруч та залучитися до акції.
Наприкінці семінару – практикуму директор я/с Філімонова Л.І. ознайомила присутніх з матеріалами обласного науково – практичного семінару «Модернізація освітніх технологій розвивального навчання у сучасному дошкіллі», елементи якого запроваджено у роботі ясла-садка - це проведення ранкових зустрічей в рамках проекту «Нова Українська школа».
Людмилою Іванівною запроваджено перехідний вимпел «творчості», який передватиметься наступному закладу дошкільної освіти, що прийматиме колег.
Учасники семінару почерпнули багато нових форм роботи з дітьми за що щиросердно подякували колективу.
Методист Людмила Сіменович